Aamulla pidimme hartaushetken koko koululle. Oli oikein mukavaa toimia "mykässä-roolissa" enkelinä. Tulikin ihan mieleeni, että minähän sovinkin oikeastaan ihan hyvin juuri siihen rooliin, sillä minulla on ollut 2 kertaa elämäni aikana läheltä piti tilanne, että olisi voinut päästä maanpäällisestä iäisyyteen. Muistan, kuinka pienenä tyttönä olin vanhalla navetallamme leikkimässä , samalla kun äiti ruokki sonneja. Navetan yhteydessä oli sauna jonne menin. Olin kurkotellut suuresta vesisaavista kauhaa joka kellui pohjalla. Ja olin humpsahtanut sinne. Äiti oli alkanut ihmettelemään, missä minä olen, kun ei ollut hetkeen näkynyt. Sitten äiti oli tullut saunan puolelle jossa minusta oli näkynyt vain jalat suuresta soikosta!
Hän oli nostanut minut nopeasti jaloistani ilmaan ja hetken olin kuulema silmät suurina katsellut ja päämärkänä tietenkin... Siinä olisi voinut käydä huonosti jos olisin ehtinyt kauemmin olla ja vetää vettä keuhkoihini.

Pidimme heti aamusta hartauden koko koulun oppilaille. Kertomuksemme oli Marian päivästä. Sen jälkeen pidimme kenraaliharjoitukset jotka menivät loistavasti! Ei ollut enää oikein mitään parannettavaa kenenkään kohdalla. Jokainen osasi roolinsa niin hyvin, etenkin aivan pienimmät musiikkilorunsa kanssa. Ihan kulki kylmät väreet katsoessani heidän esitystä.
Minun oli toimittava sijaisliikuttajana Hannun ja Kertun tarinan äitipuolelle, sillä tämä oppilas jonka tehtävä se olisi oikeasti, oli edelleen pois koulusta. Ja mikäli hän ei saapuisi huomiseksikaan, nähtäisiin myös minut sen verran lavalla, että käyn liikuttelemassa äitipuolen osuuden ja poistun sitten.
Sitten oli yleistä järjestelemistä ja kylttien tekoa kioskiin yms.

Tätini ja mummoni aikoivat saapua ko.perhetapahtumaa seuraamaan.
Jaiks, jospa osaavat paikanpäälle saapua ja ajoissa mikäli sen mielivät nähdä...
Vaikka ei minua se jännitä, eihän minulla ole mitään vuorosanojakaan muistettavanani. :)

Pitänee alkaa laittamaan reppu sitä vaille valmiiksi, että aamulla nakkaa sen selkäänsä. Ihan jo siltäkin varalta, että en ehdi käydä kotona enää sieltä tultuani ja jäädessäni asemalle suoraan kyydistä :)
Massit on kukkarossa jo ja ei ennee muuta kuin saa päivän vaihtumaan seuraavaksi!