Eilen pääsinkin töistä 10min aikaisemmin ja hieman "yllätin" Antin aikaisemmalla kotiintulollani.. :)
Hän oli tehnyt jo uuniin perunat valmiiksi ja ne muhi siellä parhaillaan. Parhaillaan hän oli paistamassa lohimedaljonkeja minun astuessani ovesta sisälle.
Eipä siinä mikään "kiirus" tullut, minä hälle sanoinkin että
- Eihän meillä mikään kiire ole syödä, minäkin vaihdan päälleni jotakin "hienompaa". (En millään halunnut nauttia ihanaa "juhlallista" jouluateriaa hupparissa johon päivän aikaan oli lapsenkin mm.pyyhkineet käsiään, pärskineet ja ties mitä!) Minä laittelin kynttilät omille paikoille ja sytyttelin ne ennen kuin kävimme pöytään syömään. Kaikki oli myös kuvattava otoksina uudella kamerallamme. (kattaus sekä ruoan tekovaiheista.) hih... Nyt on dokumenttia ellei joku usko meidän syöneen hienommin!

Otin vaatteiden vaihdon jälkeen torttutaikina levyt sulamaan jääkaapista huoneenlämpöön, jotta voisin valmistaa niitä meille jälkiruoka kahville syönnin päälle. Siinä ehtisi vatsakin vajua samalla.

Voi miten ruoka olikaan hyvää ja maittavaa! Antti oli ostanut oikein aurinkosalaattiakin valmista ja sekös oikein kruunasi aterian. "Oli kuin piste iin päälle". =)
Oli se mokoma mennyt ja ostanut sitten elokuvankin-kuulema minulle!. Rööperi-kuva oli ollut tarjouksessa ja siitä oli meillä ollutkin puhe, että sen voisi itsellekin kotiin ostaa. (kävimme katsomassa ko.elokuvan teatterissa talvella kun se sinne ilmestyi ensi-iltaan.)

Illastettuamme aloin tehdä joulutorttuja ja jouduin hieman vielä siinä odottelemaan että levyt sulaisi enemmän, jotta sakarat joulutähdistä ei katkeaisi, lämmitin meille glögiä hellalla. Sitä nautiskelimme samalla ennen kuin pääsin taivuttelemaan joulutorttujen sakarat ja hillottamaan ne.
Kun tortut oli viimein valmiita, keitin niiden kera "paremmat" kahvitkin: saksanpähkinä-, sekä Hienosta-tummasta kahvista tein sekoituksen joka oli minun mieleeni LOISTAVA makuyhdistelmä.

Illasta katsoimme elokuvan ja napostelimme vielä vatsaamme herkkusia. mm. karkkeja ja sipsiä...
Minä join siinä ruokailun yhteydessä 2 täysin alkoholitonta oluttakin. Sopi mielestäni oikein hyvin sen kalaruoan kanssa, ainakin se olut mitä minä join...
Illasta olikin sitten kiva käydä nukkumaan täydellä vatsalla ja hyvällä (jouluisella) mielellä.