Perjantaina teimme pihatöitä ennen saunan lämmittämistä.
Minä tahdoin olla avuksi Antille joka haravoi ja kärräsi lehdet pois tontiltaan. Antti keksikin minulle hyvän jobin. Minä sain puutarhasakset ja leikkelin pihlajan ympäriltä pienet vesat pois. No, hyvinhän se sujui, mutta kun vieressä oli myös ruusunvarsia (osittain yhtä lyhyitä kuin ne pihlajan oksatkin...) Tarrasin kädelläni epähuomiossa ruusunvarteen kiinni ja VOI POJAT, silloin pääsi melkoinen leijonan karjaisu!

Sattuuhan se kun kaikin voimin sellaiseen tarraa kiinni. Jatkoin kuitenkin siitä huolimatta leikkelemistä. Minulla oli jalassani Antin collegehousut, sillä olin hetkeä aikaisemmin käynyt katsomassa, joko posti olisi tullut ja omani oliva kuraantuneet vetisellä hiekkatiellä takaa lahkeista niin maan perusteellisesti.
Seuraavassa hetkessä leikkaamani ruusunvarsi roikkui lahkeessani kiinni, piti potkaista se irti, sillä olin oppinut sen (ja tuoreessa muistissa vielä oli hetki sitten sattunut äksidentti.)

Illalla huomasin saunomisen jälkeen etusormessani olevan hellän kohdan. Tarkemmin sitä tutkittuani huomasin siellä olevan pienen pienen piikin. En enää niin myöhällä jaksanut yrittää poistaa sitä vaan pinsetit päätettiin etsiä seuraavana aamuna. Ja niin tehtiinkin, tosin emme löytäneet pinsettejä ja jouduin (sain) kaivaa piikin pois terävällä puukon kärjellä. =)