Tutustumiskäynti näyttöpaikalla ohitse.
Saimme tietää, että pääteemana olisi "enkelit" joihin kaikki toimintamme pohjautuisi.
Arvoimme, kuka meistä menee millekin luokalle ja sen jälkeen arvoimme, ketkä kaksi ottaisivat raamatunpätkistä kertovia ilmaisupätkiä ja kuka ottaisi draamakuvaelman "Kukkutimuruja". Minulle sattui tämä Kukkutimuruja näytelmän työstäminen.
Aika on lyhyt, meillä on vain viikko aikaa ja se luo paineita.
Migreeniä meinasi alkaa jo ollessamme paikan päällä.

Minä kävin oman ohjaajani kanssa tutkimassa pikaisesti näytelmää varten heidän pukuvarastoaan, josta löysimme keltaisia aiheeseen ja tarinaan sopivia hameita (kaulureinakin voi käyttää).

Ei onnistu pois lähteminen, sillä pääsimme jo hyvissä ajoin, klo 12:50 pois näyttöpaikastamme.
Minä nokkelana ajattelin mennä jo junalla edes Kuopioon ja odottelin sitten laiturilla, mutta mitenkäs kävikään... sieltä suunnasta tuli vain pelkkä veturi!
Minkäänlaista kuulutusta ei kuulunut, että se olisi rikkoutunut ja kuulin vain eräälle naiselle miehen sanovan, että juna olisi Iisalmessa vasta klo 13:50.
No en jäänyt enää odottelemaan, vaan pinkaisin automaatille pyörälläni ja kohta menen suosiolla linkkiin. Että se siitä minun yrityksestäni päästä täältä pois nopeammin. heh... ja ÄRSYTTÄÄ!!!!
Saa kyllä nyt luvan kanssa rentoutua illalla... huh huh!!!
Tai en edes vielä huokaise, ennen kuin olen perille päässyt.