Antin tultua töistä hän mietti hetkisen pitäisikö lähteä ostamaan punamultamaalia ja aloittaa grillikatoksen uudestaan maalaaminen. Minä olin erittäin myötämielinen idealle ja niinpä olimme pian kahvit juotuamme menossa kohti kirkonkylää. Mukaan lähti myös jotakin muuta pientä ja tarpeellista. Samalla kävimme Antin äidin kanssa ostamassa Antin serkulle valmistujaislahjaksi lahjakortin Unnukkaan. Sieltä hän ei saisi ostetuksi (lue:törsätyksi rahaa) mihinkään kovin humpuukiin vaan se menisi aikalailla johonkin fiksuun. Olettaisimme että jotain kodintarvikkeita ostaa. Liinan, astioita, tai koriste esineen sillä summalla jonka lahjakorttiin hänelle laitoimme.

Kotia tultua pistimme hihat heilumaan. Minä harjasin karhealla pinnalla grillikatoksen hirsistä pois pientä sammalta ja Antti maalasi perästäni sitä mukaa. Maalattuaan n.1h hän jätti sen kuivumaan ja lähti polkupyörällä kirkolle lenkille!!! Hän todellakin taitaa toteuttaa uhkauksen käydä joka päivä polkupyörällä kirkolla... No, ei se minua haittaa. On se vaan kova suoritus kuitenkin reilu 10km yhteensä ajaa. Eiköhän se mies ole jo takaisin päin polkemassa, ellei jo kohta kotosalla... on meinaan pian se 1h mennyt, joka hällä yleensä reissuun menee.


R.I.P Matti "SIG" Inkinen.
(Hän oli eräällä tapaa minun kanssani kohtalotoveri...)