Olipaan taasen reissu neuvolaan, tällä kertaa se oli ihan positiivinen, vaikka ei sillä että siellä olisi mitään ikävää (vielä) ilmennytkään. Paremminkin ne minun verenpaineen kohoilut on saanut aikaan KYS:n ultra käynnin yhteydessä kuullut uutiset... mutta palataanpas tähän kertaan neuvolassa...

rv 31+6:
Paino oli laskenut hieman lauantaisen pikavatsaflunssani vuoksi, mutta täti ei siitä sen enempää sanonutkaan. :)
Verenpaine oli ihan normaalin rajoissa 117/75 :)
pissa negatiivinen
sf-mitta 31cm (edellinen 28cm)
tarjonta: perätila (kuulema se istui siellä kun täti tunnusteli käsillään vatsani läpi) :D
Sydämensyke +
liikkeet: ++


Täti kysyi olinko miettinyt synnytystä...
- En pahemmin, koska minua se ei ajatuksena ainakaan vielä innosta ajatella, mutta on se pakollinen "paha" kuitenkin joka on koettava asian eteen...
- Niin, ajattelin vain kun istukka on sinulla kiinnittynyt etuseinämään ja se voi olla tai koitua normaalissa alatiesynnytyksessä sitten esteeksi, ellei lapsi käänny. Sitä saatetaan sinulle ehdottaa (lapsen kääntämistä) mutta se, että voidaanko sitä tehdä on eriasia. Ja siihen vaikuttaa sitten myös napanuoran sijainti, miten se menee siellä, ettei kierry lapsen kaulan ympärille..
- Eli tarkoitatko nyt että se voitaisiin joutua ottamaan ulos leikkaamalla?, kysyin.
- Kyllä, ellei lapsi käänny... Lisäksi se, että ottavatko riskiä sen suhteen että kesken synnytyksen joutuisivatkin valmistamaan sinut leikkaukseen ellei se onnistuisi normaalisti alakautta... siihen vaikuttaa niin moni seikka mutta kylläpähän he siellä Kuopiossa asian tutkivat ja ottavat selville, täti sanoi.

Minua hirvitti ainakin tässä vaiheessa koko ajatus synnyttämisestä! En minä sitä vielä tahtonut ajatella, tulisi vain kuin salama kirkkaalta taivaalta lapsi ulos niin se olisi kaikkein paras minun kannaltani ja ilman mitään kommenvenkkejä. Mutta senhän näkee sitten.
Sain uuden ajan 2.2.2010 neuvolaan ja tätä aikaa edeltävällä viikolla minulla onkin KYS:llä aika 25.1,2010 sikiönkasvun seurantaan... Jospa edelleenkin piipero olisi kasvanut ja toivotulla tavalla! Edes suunnilleen käyrien mukaan, että ei lisähuolta tarvitsisi asiasta enää minun kantaa.

Äsken Antti tilasi 2motillista valmiiksi pilkottuja halkoja ja ne tuodaan meille huomenna kotiin saakka :) Senkö kunniaksi lie hän innostui ja lämmitti saunan. Olipa ihana käydä siellä, se kun rentouttaa aina joka kerta niin mukavasti :)

Ai niin ja työasioista piti sanomani se, että minulle soitti pomo kun olimme kaupassa neuvolan jälkeen. Iloisia uutisia minulle!
Nimittäin vaikka asiaan johtanut syy ei ole niin "iloinen" muuten kuin minun kannaltani.... Eräs työkaverini on valitellut polveaan jo muutaman päivän ajan. Hän oli ilmeisesti saanut ajan lääkäriin Kuopiosta ja jos mahdollisesti joutuvat operoimaan hänen polveaan (kukaan kun ei sitä vielä tiedä) niin minä saan tuurata häntä esikoulun puolella sen aikaa :D Jei!!!!
Se tietää minulle muutamia lisätunteja!!! Ja se taas tietää minulle lisää pätäkkää tiliin!!! =D Jei Jei Jei!!!Whoo-hou!*iloisen -riemukas- tuuletus*

Sain myös postissa tänään tilaamani Hackmanin Gourmet veitsisetin (7 osainen + teline). Viimeinkin se tuli, tilasin sen jo 30.12.2009, mutta aikansa se sekin otti postissa tullessaan minulle. Lisäksi sain postitse muutamia tilaamiani askartelu tarroja eritoten pääsiäistä ajatellen tilasin nekin.. Jospa saisin aikaiseksi askartaa ne korteiksi saakka. Vielä olisi haaveissa hankintalistalla oikean kellertävän sävyinen kartonki josta saisin korttipohjat niihin kortteihin.. mutta vielä on aikaa. Ei hätiä mitiä! =)